fredag 6. april 2012

Brødbaking


Ingen ting er så godt som nybakt brød! Jeg har derfor satt i gang en brøddeig, slik at jeg kan nyte ferskt brød i påsken. Jeg bruker ca 60-70% grovt mel (spelt, rug, hvete) og resten siktet mel. Jeg lager deigen ganske løs, da kan man bare helle deigen i formen når den er ferdig med forhevingen.


Hunden Blomma følger selvfølgelig nøye med fra kurven sin...


Etter forheving kan man forme brødet slik man vil, jeg liker og pynte brødet litt. Denne gangen har jeg laget en flette på toppen.


For øyeblikket bruker jeg aldri noen oppskrift når jeg baker brød. Jeg skal prøve å få målt opp alt jeg putter i brødet og lage en ordentlig oppskrift etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke tid til annet enn å spise fersk brød og ta en kopp kaffe til. Kan livet bli bedre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar